Mitybos atmintinė pagal kūno tipą

0

Vienas geriausių būdų rinktis maistą ir porcijas – atsižvelgti į savo kūno tipą. Tai nulemta genų bei hormonų veiklos, todėl belieka tik susitaikyti su tuo ir pasirinkti tinkamus mitybos ir treniravimosi principus.

Išskiriami trys pagrindiniai tipai: ektomorfas, mezomorfas, endomorfas. Tai nereiškia, kad žmogus negali turėti dviems tipams būdingų savybių. Žemiau esantys aprašymai ir paveiksliukai padės suprasti, kuriam tipui Jūs artimesnis, o paveiksliukai – teisinga linkme pakeisti savo įpročius.

Ektomorfai

Jei esate itin liekno, lieso sudėjimo, siaurų pečių, sunkiai priaugate svorio, nors ir valgote bet ką, jūs – ektomorfas. Šiam tipui taip pat būdingi siauri klubai, hiperaktyvumas bei „I“ formos sudėjimas. Jų apykaita net ant laisvos pavaros dirba aukštais sūkiais, todėl didžiąją dalį gaunamų kalorijų turi sudaryti angliavandeniai: grūdai, košės, bulvės, pupelės, net gi miltiniai gaminiai. Taip pat jiems daugiau leidžiama suvalgyti ir saldumynų.
Mitybos-atmintine-ektomorfai

Endomorfai

Endomorfai – visiškos priešingybės ektomorfams. Jiems lengvai auga viršsvoris, didelė juosmens ir klubų apimtis, lėta medžiagų apykaita, sunku išryškinti raumenis net ir daug sportuojant. Trumpai tariant, tai apvalaus, „O“ formos, sudėjimo žmonės. Šiam tipui viršsvoris auga būtent nuo angliavandenių, nes jiems bet kokia gaunama greitesnė energija (bulvės, makaronai, pupelės, grūdai, miltiniai produktai) virsta riebalų atsargomis. Tad jų gaunamą kiekį reikia apriboti iki minimumo. Dauguma, atsisakydami riebaus maisto, padaro sau meškos paslaugą – atpratina organizmą deginti riebalus, todėl jam nieko kito nebelieka, kaip tik prašyti cukraus, saldumynų arba greito maisto – greitų kalorijų. Didžiausias dėmesys turėtų būti nukreiptas vartoti pakankamai baltymų ir natūralių riebalų.Mitybos-atmintine-endomorfai

Mezomorfai

Tai tipas tarp ektomorfo ir endomorfo, tiksliau tariant, jų abiejų geriausių savybių rinkinys: atletiško „V“ formos sudėjimo, plačių pečių, siauru liemeniu. Atrodo, kad jiems raumenys auga vien žiūrint į svarmenis. Neturi problemų su antsvoriu, gali lengvai reguliuoti savo svorį. Maistas turi būti įvairus, nes jie geba puikiai deginti tiek riebalus, tiek angliavandenius, o raumenų augimui būtinas pakankamas kiekis baltymų.Mitybos-atmintine-mezomorfai

Detaliau, kaip rinktis maistą pagal informaciją etiketėse, rasite trilogijoje Kaip skaityti maisto produktų etiketes. O kad nemaišytumėte tarpusavyje nederančių produktų, padės šis puikus Jūratės straipsnis.

O jei ir tiek informacijos neužtenka ir norite asmeninio mitybos plano, mes bet kada pasirengę padėti.

DALINTIS
Taisyklingo judėjimo, sporto, treniruočių bei mitybos vadovas, apimantis ištvermės ir jėgos disciplinas. Pradedančiam. Sportuojančiam. Kiekvienam.

NĖRA KOMENTARŲ

KOMENTUOTI