Logo-smallVilties bėgimas – kasmetinis renginys, sutraukiantis tūkstančius dalyvių, skirtas solidarumui su onkologiniais ligoniais, jų šeimos nariais ir artimaisiais.

Judėjimo poreikis
Ženkliai augantis onkologinių susirgimų skaičius (2014 metų statistikos duomenimis užfiksuota apie 20 tūkst. naujų susirgimų Lietuvoje) rodo, kad jau laikas imtis priemonių ir pradėti keisti nusistovėjusį gyvenimo būdą mūsų šalyje. Vilties bėgimo organizatoriai, Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyziečio vienuolynas ir Klaipėdos Šv. Pranciškaus onkologijos centras ragina ir kviečia žmones judėti, būti aktyviais ne tik renginio metu, bet ir visomis metų dienomis.

Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyziečio vienuolyno broliai tai rodo savo pavyzdžiu: brolis Evaldas kiekvieną rytą bėga krosą girulių miško takeliais, o brolis Benediktas kiekvieną rytą daro jogos mankštą ir kelis kartus per savaitę važiuoja dviračiu maršrutu Klaipėda – Šventoji. Taigi, sportuoti gali visi, nežiūrint amžiaus, statuso ar fizinių galimybių, reikia tik pasirinkti sau tinkamą sporto rūšį ir skirti tam laiko, nes matant tokius sergančiųjų skaičius atidėlioti jau nėra kur.

Sveika mityba, fizinis aktyvumas ir tinkamas svorio palaikymas gali padėti sumažinti tikimybę susirgti ne tik vėžinėmis, bet ir daugeliu kitų ligų. Judėjimas greitina medžiagų apykaitą, mažina cukraus kiekį kraujyje, degina riebalus, stiprina imunitetą, kaulus, sąnarius, širdį, gerina kvėpavimą ir nuotaiką. Būtent judėjimo reikia norint būti ne sveikesniam, o tiesiog sveikam. Tai tiesioginė investicija į kokybišką gyvenimą, nes svarbu ne tik, kiek ilgai gyvensime, bet kaip kokybiškai praleisime kiekvieną dieną mums Dievo skirtoje gyvenimo atkarpoje.

Startas skelbiamas dabar
Pasiruošimas “Vilties bėgimui 2016” skelbiamas anksti, dar šiais metais. Renginio organizatoriai Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyziečio vienuolynas ir Šv. Pranciškaus onkologijos centras kartu su sporto entuziastais ir sportininkais pasidalins žiniomis, praktiniais patarimais, kaip pakilti nuo sofos ir pradėti sportuoti. Akcentuosime taisyklingą judėjimą, mitybą ir palaipsniui mokinsime, kaip įveikti pasirinktą bėgimo atstumą. Kaip vėžys nesirenka jauno ar seno, taip ir jūs nesate per “senas” aktyviam gyvenimui, sportui ir judėjimui. Pradėkite su mumis, pasiekite finišą jau 2016 m. Vilties bėgime.

Pirmasis etapas – mažai judantiems
Judėjimo, mitybos, sporto patarimus skirstome į nuoseklius etapus, kurių kiekvienas truks po mėnesį ir vyks iki Vilties bėgimo pradžios, t.y. 2016 gegužės 15 dienos. Pirmuoju etapu norime dėmesį atkreipti ir kviečiame prisijungti nesportuojančius, mažai judančius, sėdimą darbą dirbančius asmenis.

Žingsnių skaičiavimas
Sporto entuziastų klubas Cosport mažai judėjusiems pataria: pirmasis etapas, pati pradžia negali būti staigi, nerekomenduojame iš karto pradėti bėgti, minti pedalus ar lankytis sporto salėse. Žingsnių skaičiavimas – paprasta, tuo pačiu puiki pradžia, kuri gali tapti net azartišku užsiėmimu. Tikslas turėtų tapti – 8 000 žingsnių per dieną, kuriuos suskaičiuoti padėtų nebrangus žingsniamatis arba išmanusis telefonas. Eikite, skaičiuokite, sekite save kiekvieną dieną. Poilsio dienos – sekmadieniai. Toks, paprastas, bet ne prastas pirmojo mėnesio planas.

Išnaudokite progas eidami
Ėjimas, žingsnių skaičiavimas tampa įdomiu užsiėmimu kai juos pradedame sekti. 8 000 žingsnių – atrodo didelis skaičius, bet pakankamai lengvai “renkamas”, reikia tik išnaudoti progas. Keletas patarimų, idėjų:

  • namuose, darbe, prekybos centre stenkitės lipti laiptais ir nesinaudoti liftu,
  • vykdami mikro-autobusu, įlipkite ir išlipkite stotelėse, o ne ten kur jums reikia – “už perėjos”,
  • vykdami visuomeniniu transportu ir turėdami laisvo laiko, išlipkite viena stotele ankščiau arba vėliau,
  • prekybos centro, parduotuvių aikštelėse automobilį palikite kuo toliau nuo įėjimo: priverstinai pajudėsite, o taip pat ten vietos daugiau, durelės atsidaro plačiau,
  • vykdami į darbą automobiliu, palikite jį ne “po langais”, o tolimesnėje, didesnėje aikštelėje,
  • kiekvieną vakarą ar prieš miegą apeikite pvz. savo namų kvartalą,
  • į maisto parduotuvę eikite pėsčiomis: apgalvosite ką pirkti, o ir svorio norėsis mažiau nešti,
  • dalyvaukite virtualiose programose, kuriose galima stebėti kitų vaikščiojančių rezultatus, pakvieskite prisijungti šeimos narius, draugus, kolegas,
  • pradėję naudotis patarimais kitas galimybes pastebėsite patys.

Pasiruošimo grupės internete
Tikime, kad daugelis jūsų nori gyventi sveikai, todėl pasinaudos mūsų patarimais ir ryšis permainoms. Galėdami būti ir judėti kartu, dalintis ir džiaugtis vieni kitų rezultatais, sukūrėme grupes internete:

  • Facebook grupė, skirta “Vilties Bėgimas 2016” pasiruošimui. Skelbsime apie visus pasiruošimo etapus, dalinsimės informacija kitais judėjimo ir mitybos klausimais, kalbinsime besiruošiančius dalyvius, ruošime video reportažus. Taip pat pranešime apie planuojamus bėgimus kartu su vienuoliu Broliu Benediktu. Adresas: https://goo.gl/pFwPWc
  • Endomondo grupė, skirta “Vilties Bėgimas 2016” pasiruošimui: matysime savo ir kitų einančių, bėgančių įveiktus kilometrus, taip pat ieškosime rėmėjų tam, kad kiekvieną jūsų kilometrą paverstumėme Euro centu. Adresas: https://goo.gl/b60PYc

Startuodami šiandien, finišą pasieksime po 200 dienų. Ten daugelio mūsų lauks kitas etapas, kita pradžia. Būkite sveiki, nesustokite ir nenustokite judėti, o mes padėsime ir pamokysime.

KVIEČIAME JUDĖTI, SPORTUOTI, DALINTIS GERUMU, MĖGAUTIS IR DŽIAUGTIS GYVENIMU!

KLAIPĖDA – VILTIES MIESTAS!

NĖRA KOMENTARŲ

KOMENTUOTI