Kas nutinka kūnui, kai… nustoji važinėti dviračiu

0

Ilgo ir smagaus pasivažinėjimo dviračiu poveikis pajuntamas greitai: maždaug 24 valandoms po jo nukrinta kraujospūdis, normalizuojasi cukraus kiekis kraujyje, medžiagų apykaita tiesiog užkaitusi. Reguliarių pasivažinėjimų nauda nelieka nepastebima: tampame sportiškesni, žvalesni, sveikesni. Be abejo, kiekviename sporte reikalinga viena kita poilsio diena, tačiau per ilgai rūsyje užmirštas dviratis šiuos rezultatus pasiima su savimi. Štai keletas puikių priežasčių galbūt padės dažniau sukti pedalus.

Po pasivažinėjimo…

…. tą pačią dieną

Savijauta tiesiog puiki. Per keletą minučių po sporto pradžios smegenų veikla įsisuka kaip kazino lošimų aparatas, gamindama serotoniną – laimės hormoną, organizmo antidepresantą, kuris iškart pakelia nuotaiką. Praleidus tokią galimybę bent vieną dieną, ypač po įtempto darbo, apima nuovargis, pasyvumas.

Medžiagų apykaita po truputį rimsta. Važiavimas dviračiu pagreitina metabolizmą maždaug penkis kartus lyginant su sėdėjimu prie darbo stalo, todėl sėdėdami kas valandą sutaupote po 400-500 kcal, kurios per savaitę gali pridėti 0.5 kg riebalų.

… po savaitės

Didėja kraujospūdis. Aerobinis sportas, toks kaip dviratis, skatina hormonų, kurie atpalaiduoja kraujagysles, išsiskyrimą. Jis taip pat verčia kraujo sistemą pernešti gerokai daugiau kraujo, kas padeda išlaikyti arterijas ir venas elastingesnes.

Tyrėjai nustatė, kad važiavimas dviračiu gali sumažinti kraujo spaudimą po 8-10 vienetų per mėnesį. Tačiau po savaitės poilsio sofoje jis vėl pradeda kilti, o po dviejų savaičių jūs atsiduriate ten pat, kur pradėjote.

Didėja cukraus lygis kraujyje. Kai dviračiu važinėjama reguliariai, pavargę ir išalkę raumenys iš kraujo pasisavina su maistu gautus angliavandenius atstatydami ir kaupdami energiją kaip glikogeną. Prabėgus penkioms tinginiavimo dienoms, po valgio cukraus lygis šokteli ir išlieka. Iki kol paverčiamas riebalais, jis daro žalą širdžiai, kraujagyslėms, organams bei skatina diabeto vystymąsi. Be to, enzimai, kurie „šluoja“ riebalus ir cukrų iš kraujo, pradeda nykti, tad cholesterolio ir cukraus rodmenys ima blogėti.

… po dviejų – keturių savaičių

Atsisveikiname su fizine forma. Reguliarus sportas dviračiu didina kraujo kiekį organizme ir gebėjimą naudoti juo nešamą deguonį. Po dviejų – keturių savaičių kraujo kiekis nukrinta apie 10 procentų, širdies išstumiamo kraujo kiekis – 12 procentų. Mitochondrijos – ląstelių energijos gamintojos – pradeda nykti dėl jų neišnaudojimo.

Rezultatas toks, kad VO2 max – dažniausias fizinės formos rodiklis – sumažėja 6 procentais, grįždamas į tą būseną, kur buvo prieš keletą savaičių.

… po daugiau nei mėnesio

Turimi rūbai „sumažėja“. Kadangi medžiagų apykaita lėtėja, o raumenims energijos poreikio nebėra, ant kūrno ima kauptis riebalai. Tyrimai, publikuoti Journal of Strength and Conditioning Research, atskleidė, kad plaukikai, penkioms savaitėms nustoję treniruotis, padidino savo juosmens apimtis, o kūno riebalų kiekį – net 12 procentų.

… po metų

Sveikata suprastėja visokeriopai. Įdomi studija, tyrusi identiškus dvynius, kurie buvo fiziškai aktyvūs, nustatė, kad vienam jų nustojus reguliariai sportuoti keleriems metams, pastarojo sveikatos būklė aiškiai pakito lyginant su jo broliu. Jis tapo žymiai silpnesnis, turėjo 3 kg daugiau riebalų ant kūno, didesnį atsparumą insulinui (nenormali organizmo audinių reakcija į insuliną) ir mažiau pilkosios smegenų medžiagos (kitaip sakant, jo smegenys buvo mažesnės).

Tačiau ekspertai ramina, kad nereikia ypatingai didelių pastangų sustabdyti šitą staigų nuopolį žemyn. Jie teigia, kad vienas, du kartai per savaitę ilgesnių pasivažinėjimų padės išlaikyti pasiektą fizinę formą. O kai laiko stoka, verta išbandyti aukštesnio intensyvumo intervalines treniruotes ar tiesiog kitą sportą šaką (crossfit, bėgimą, plaukimą, slidinėjimą ir t.t.).

Šaltinis: active.com

DALINTIS

NĖRA KOMENTARŲ

KOMENTUOTI