Skatinimas sportuojant nuolatos gerti vandenį – nejaučiant troškulio ir nežinant savo poreikių – yra ne tik perdėtas, bet gali būti ir pavojingas sveikatai. Pagal vieną naujausių studijų, paskelbtų Clinical Journal of Sport Medicine, su vandeniu reikia elgtis atsargiai

Vandens vartojimas didesniais kiekiais nei išprakaituojama gali ženkliai sumažinti natrio koncentraciją kraujyje, dėl ko sporto metu ir 24 valandų laikotarpyje po jo gali pasireikšti galvos skausmas, nuovargis. Nesiimant priemonių elektrolitų pusiausvyrai palaikyti ar atstatyti, toliau seka pykinimas, vėmimas, sąmonės netekimas ir net koma. Tai vadinama fizinio krūvio sukelta hiponatremija (EAH) arba “apsinuodijimu vandeniu”.

Pasak tyrimo, nei hipotoniniai, nei kitokie sportiniai gėrimai, turintys druskų, nepadės išvengti EAH simptomų, jei skysčių (ypač vandens) bus vartojama per daug. O to daryti net neverta, nes skysčių trūkumas iki 3% kūno masės nesukelia jokių neigiamų pasekmių ištvermei ar raumenų jėgai. Todėl ekspertai ragina klausytis savo kūno ir vandens vartoti tik tiek, kiek reikia.

DALINTIS
Taisyklingo judėjimo, sporto, treniruočių bei mitybos vadovas, apimantis ištvermės ir jėgos disciplinas. Pradedančiam. Sportuojančiam. Kiekvienam.

NĖRA KOMENTARŲ

KOMENTUOTI