Du kavos puodeliai ir nauda sveikatai

0

Paskutiniu metu labai dažnai galima išgirsti skatinimų atsisakyti kavos, teigiant, kad ji tiesiog kenkia sveikatai. Tačiau galima rasti nemažai priežasčių, kodėl kavą reiktų ir toliau gerti, ypač tiems, kas ją mėgsta. Viskas priklauso nuo jos rūšies ir kiekio, o svarbiausia – saikas, saikas ir dar kartą saikas. Neseniai atlikti tyrimai verčia persigalvoti dėl kavos ir siūlo keletą patarimų ją vartojantiems.

Viena mokslinė studija neseniai nustatė, kad kofeinas yra puikus naikintojas laisvųjų radikalų, kurie pažeidžia organizmo ląsteles ir sukelia įvarius negalavimus. Negana to, panašu, kad kava taip pat naudinga dažniausioms šių laikų ligoms: širdies ir kraujagyslių, žarnynų bei neurodegeneracinėms, ir, apskritai, ji siejama su mažesne mirties tikimybe. Abiejuose tyrimuose idealus kavos kiekis buvo du, trys puodeliai per dieną.

Tęsiant kraujotakos sutrikimų temą, vieni vėliausių tyrimų, skelbti PLOS One atskleidė, jog reguliarūs du, trys kavos puodeliai per dieną padėjo sušvelninti erekcijos sutrikimus tiek apkūniems, tiek arterine hipertenzija sergantiems vyrams. Tyrėjai mano, jog kava padeda atpalaiduodama lygiuosius raumenis, kurie būtini erekcijai. Tai puiki žinia porelėms, mėgstančioms kavą po sporto.

Taip pat neseniai buvo ištirta, kad kofeinas padeda formuotis ilgalaikei atminčiai. Be to, ši energijos suteikianti kavos sudedamoji dalis, nors ir galinti sukelti nervingumą bei nemigą, turi nenuginčijamos naudos ištvermės sporte (tačiau neturėtų būti vartojamas kaip stimuliantas!).

Taigi įrodymų, kad kava ne kenkia, o, atvirkščiai, naudinga sveikatai, netrūksta. Bet su saiku! Visuose tyrimuose nurodoma, kad du, trys puodeliai kavos – optimali norma. Ne 10.

Lietuvoje atsiranda vis daugiau kavos barų, kavinių, siūlančių gėrimą su įvairiausiais priedais, įvairiausių skonių. Kavos gėrimas tampa neatsiejama dienos dalimi būnant su draugais, bendradarbiais ar tiesiog skaitant mėgiamą žurnalą. Tačiau jei jūs gyvas vien kava, išgerdamas po šešis puodelius per dieną, tuomet tai nebėra nei pomėgis, nei sveikas produktas. Tiesą sakant, tai rodo disbalansą jūsų gyvenime: jums reiktų daugiau miego, mažiau streso, kokybiškesnio maisto, daugiau judėti ir, taip, mažiau kofeino.

Naudos taip pat nėra kavos-pieno kokteiliuose, kurie pilni cukraus, įvairaus skonio sirupų, grietinėlės ir dar velniai žino ko. Šie priedai nusveria visas teigiamas kavos savybes. Problema nėra gaunamose kalorijose, bėda tame, kad tos kalorijos iš gryno cukraus bei kukurūzų sirupo. Tokie paprastieji cukrūs yra siejami su galybe medžiagų apykaitos sutrikimų, nutukimu, kardiovaskulinėmis ligomis. Todėl kai kavos puodelis – cukraus užtaisas – tai didžiausia problema. Reikėtų iš naujo atrasti kavos skonį. Kava, kaip ir šokoladas, kokybiška tuomet, kai juoda, sodraus kartoko skonio. Kuo šviesesnė ir puresnė ji tampa, tuo mažiau kažką vertingo turi.

Šaltinis: huffingtonpost.com

DALINTIS
Taisyklingo judėjimo, sporto, treniruočių bei mitybos vadovas, apimantis ištvermės ir jėgos disciplinas. Pradedančiam. Sportuojančiam. Kiekvienam.

NĖRA KOMENTARŲ

KOMENTUOTI